Obsah fóra www.Porsche.un.cz www.Porsche.un.cz
Web o Porsche 911
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

911 K-Jetronic škubání v režimu částečného výkonu

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra www.Porsche.un.cz -> Porsche 911
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vagus



Založen: 16.5.2010
Příspěvky: 19
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st Zář 12, 2012 9:18 pm    Předmět: 911 K-Jetronic škubání v režimu částečného výkonu Citovat

Obvykle bývá nové vlákno zakládáno prosbou o radu, na to navazují více či méně podnětné reakce, avšak nezřídka již úspěšné vyřešení problému tazatel nezveřejní. Tentokráte tedy začnu přesně opačně, a to stručným popisem toho jak jsem se s problémem vypořádal já. Třeba to někomu pomůže, protože soudě podle množství vláken v nejrůznějších diskuzních fórech se jedná o trápení poměrně časté.

Pro upřesnění uvádím, že poškubávání motoru v režimu částečné zátěže, ponejvíce tak mezi 1.500-2.500 ot./min. jsem rešil na mé 911ce 2.7S r.v. 1977 (USA/Calif. verze), ale předpokládám, že mnohé lze aplikovat i na příbuzné modely s CIS, tzn. 2.4 a 2.7 a s výjimkou zákeřného přerušovače i na 3.0 (SC).

Začal jsem postupně zkoušet jednu věc po druhé, a vyzkoušel jsem téměř všechno, co jsem na internetu vyčetl. Jak to tak u starších aut bývá, problém nebyl v jediné věci, ale bylo toho více. Subjektivně jsem vliv na vyřešení předmětného škubání ohodnotil takto:

0% -výměna svíček a zapalovacích kabelů
0% -výměna zapalovací cívky
5% -výměna víčka a palce rozdělovače
5% -seřízení předstihu a bohatosti směsi, předtím ještě vyčištění, rozhýbání, seřízení a kontrola tlaků WUR (WLR) regulátoru
30% -výměna kontaktů přerušovače + seřízení úhlu sepnutí a znovu předstih
20% -repase rozdělovače (byla trošku vůle v ložisku hřídele)
40% -zaslepení EGR ventilu

Přestože výměna elementárních vysokonapěťových spotřebních dílů zapalování vlastně nic nepřinesla, mělo to určitě smysl pro vyloučení vady právě v této oblasti a každému bych to doporučoval udělat také, pokud si není stavem/stářím těchto komponent 100% jistý.
Překvapil mne nejvíc ten přerušovač. Vzhledově jako nový, kontakty kladívek se u tyristorového zapalování vůbec neopalují - byly jak zrcadlo. Přítlak silný, vše mechanicky na první pohled perfektní. Při připojení měřáku jsem si ale všiml, že při rotaci hřídele chvílema při zavřených kontaktech zůstává poměrně vysoký přechodový odpor (řádově stovky ohmů). Nemělo smysl to dál řešit, nové kontakty stojí 140,- Kč a mají je v každém obchodě s autodíly (jen je třeba uvést obj. číslo Bosch, podle Porsche-Nummer nic nenajdou). A výsledek výměny mne příjemně překvapil, zde jsem problém opravdu nečekal.
Škubání se takto výrazně zmenšilo, dokonce jsem se setkal s názorem, že mírné poškubávání v režimu, kdy je plynový pedál sešlápnut jen trochu je u starých Poršáků s K-Jetronicem normální a nedá se s tím nic dělat a je mrháním času to dále řešit. Takové názory však považuji za zbabělé a odmítám je.
Vyměnil jsem rozdělovač za čerstvě převložkovaný a zaznamenal opět pozitivní posun, avšak mírné pohupování, které už bylo než fyzickým škubáním spíše jen slyšet podle zvuku motoru a kolísáním tónu, kterým při plouživé jízdě pokňoukává převodovka, stále přetrvávalo.
Už jsem si fakt nevěděl rady. Měřil jsem podtlak v sání na volnoběh a při vytáčení a následné deceleraci (testoval jsen jen na místě, bohužel ne při jízdě) a zjistil jsem, že se ne vždy vrací na stejné hodnoty. Podezříval jsem decelerační ventil a ventil dodatečného vzduchu, ale nevyzkoušel jsem je ještě vyměnit.
Zbýval ještě EGR. Vedou k němu dvě ovládací podtlakové hadičky a ikdyž jsem jej nějak moc nepodezříval, rohodl jsem se pro jeho zaslepení. Říkal jsem si, že motoru to tak jako tak jedině prospěje. K mému úžasu se po tomto kroku zmíněné škubání stalo minulostí.
Ještě podotýkám, že všechny podtlakové hadice a hadičky jsem hned úvodem nechal vyměnit za nové. Motor má najeto cca. 170tis mil. a byl minulý rok kompletně přetěsněn a byly vyměněny pístní kroužky. Určitě jsem ještě nějaké procedury zapomněl uvést, ale ty stejně neměly žádného valného vlivu na řečené škubání.

Docela by mne zajímalo, zda někdo z vás řešil také podobný problém, co všechno podnikl a s jakým výsledkem. Loni jsem řešil už dost silné cukání u mého SC, ale tam škubání ručky otáčkoměru od počátku napovídalo kde hledat. Než jsem ale vůbec začal, totálně vylágrovaná hřídel rozdělovače zapříčinila dekapitaci palce a následné divoké výboje ještě odpráskly snímací cívku. Po přefutrování rozdělovače a výměně cívky bylo hned vše OK.

_________________
911S 1977
911SC 1982
911SC Targa 1983
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
michal 911sc



Založen: 10.10.2009
Příspěvky: 67

PříspěvekZaslal: čt Zář 13, 2012 4:45 pm    Předmět: Citovat

Ahoj, potesilo ma, ze pises o sklbani motora. Mne motor sklbe pri zaradenej rychlosti a minimalnom plyne. napriklad, ked idem 50tkou. zaradena trojka a skoro bez plynu. Hrka mi celym autom az nemamchut soferovat.
ale ked mam dynamicku jazdualebo je motor v tahu,napr 100 na stvorku, ziadny problem. stretol si sa aj s tymto? ide zima mozem rozobrat uplne vsetko.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vagus



Založen: 16.5.2010
Příspěvky: 19
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt Zář 13, 2012 7:03 pm    Předmět: Citovat

Ahoj,

setkal jsem se. Postupně jsem u svých 911ek prošel prakticky všechny komponenty přípravy směsi a zapalování a musím podotknout, že prakticky každý z nich může svým způsobem k uvedenému problému přispět.
Zajímavé je, že právě škubání při nízké zátěži je daleko typičtější než při plném plynu.

Hledání příčiny není vždy rychlou záležitostí, ale zastávám názor, že každý problém má své řešení, jen to chce někdy nadlidskou trpělivost.

Nejdřív hlavně napiš, co všechno jsi už kontroloval, resp. vyměnil, aby se zde příčina mohla vyloučit.

Mám na mysli hlavně zapalování - svíčky, kabely, víčko a palec rozdělovače, v jakém jsou stavu? Pravdou je, že zde se závady projevují obvykle vynecháváním i při zatížení, ale není to pravidlem!

Co nastavení předstihu a volnoběžné směsi? Máš to seřízené?

Dále je obecně dobré vyměnit všechny postarší gumové vzduchové hadice. Někdy jsou porézní, ikdyž to na nich není úplně vidět. Náklady na výměnu jsou minimální a zase se tím přinejmenším vyřadí další možná příčina. Je třeba si uvědomit, že řízení K-Jetronicu je závislé na rozvodech podtlaku.

K dalším věcem, které můžeš i svépomocí projít:

-stav WUR regulátoru (vyčistit sítko pod přípojkou na vstupu, překontrolovat pohyb čepu benzinové membrány - případně vyčistit a rozhýbat, dále rozhýbat a ošetřit spodní podtlakovou membránu) a následně přitom lze i nastavit výchozí (studený) řídící tlak přizaklepáním nosného čepu s bimetalem možná si vzpomeneš, jak jsme o tom spolu mluvili na loňském srazu ve Vratislavicích/

-vůle na hřídeli v rozdělovači - už jsem o tom psal. V SC mi to způsobovalo silné škubání při pomalé jízdě a špatně seřiditelný volnoběh. Při větším zatížení se vůle zřejmě vymezila a škubání se tak neprojevovalo. Připomínám, že zde bylo charakteristické poškubávání ručky otáčkoměru.

- relé řídící jednotky Lambda regulace (US verze od 1980) - je pod sedadlem spolujezdce vedle řídící jednotky. Je to docela profláknutý problém a také jsem ho měl ve svém druhém SCéčku. Charakteristické bylo škubání při nízkém výkonu, ale hlavně nepravidelný volnoběh spolu s divoce fluktujícími hodnotami lambda.

Zkus také napsat, zda se problém vyskytuje i při studeném motoru, nebo jen po jeho zahřátí, resp. zda se mění s teplotou jeho intenzita.

_________________
911S 1977
911SC 1982
911SC Targa 1983
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
muf



Založen: 12.1.2005
Příspěvky: 284
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá Zář 14, 2012 3:55 pm    Předmět: Citovat

Díky, že se někdo zabývá těmito problémy a dělí se zde o své zkušenosti.

Já, když jsem měl ještě SCčko, tak jsem chod motoru nechal seřídit na analyzátoru plynů Bosch - pomocí otáčení šroubu volnoběhu a seřizování na vstřikovací hlavě (imbus zezhora) se jim podařilo motor naladit téměř dokonale.
Carrera 3.2 tyhle problémy zatím naštěstí nemá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
michal 911sc



Založen: 10.10.2009
Příspěvky: 67

PříspěvekZaslal: po Bře 10, 2014 10:12 am    Předmět: Citovat

Pani, po nastaveni predstihu so stroboskopom ma moje problemy so sklbanim na minimalny plyn [ 3st, 50km/h]opustili. motor ide krasne a plynulo. pri nastavovani pozor na prsty pravej ruky. vrtula je proklate blizsko.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra www.Porsche.un.cz -> Porsche 911 Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
phpBB česky - phpBB.cz