Obsah fóra www.Porsche.un.cz www.Porsche.un.cz
Web o Porsche 911
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

911SC - měření výkonu na válcové zkušebně

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra www.Porsche.un.cz -> Porsche 911
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vagus



Založen: 16.5.2010
Příspěvky: 19
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt Lis 20, 2014 12:35 am    Předmět: 911SC - měření výkonu na válcové zkušebně Citovat

Zdravím po čase všechny příznivce Porsche!

Také si někdy kladete otázku, kolik asi tak zbývá koníků pod kapotou Vašeho poršáka, zvlášť když už je v kristových letech a najetých kilometrů fůra?

Dokopal jsem se ještě před uložením k zimnímu spánku pořádně doladit zapalování a K-jetronic na svém SCéčku a auto jsem prohnal na trase Praha-Ostrava a zpět. Jelo pěkně a spotřeba byla okolo 10,5 litru naturalu 95, což považuji za malý zázrak vzhledem k nemalé cestovní rychlosti - vyrážel jsem po páté hodině ráno, takže byl na D1 minimální provoz...
Pak jsem auto dal ke kamarádovi do servisu na opravu čerpadla (ostřikovačů) a zmínil jsem se nějak přitom o svých dohadech ohledně výkonu a bylo vymalováno...
Můj Václav (911SC 3.0 r.v. 1982 verze USA) za nedlouho řval na brzdě a ve mně byla malá dušička, aby to ve zdraví přežil... Přežil to, a nejen že přežil, ale i příjemně překvapil:

176 koní v 5500 otáčkách oproti továrním 180 koním při stejných 5500 a max. točivý moment dokonce 260 Nm při 3930 otáčkách oproti deklarovaným 244 Nm při 4200. To je velmi slušné, ne?

Podotýkám, že auto je v přísně původní konfiguraci, žádný tuning, žádná vylepšování, žádná generálka ani větší oprava motoru. Má najeto bezmála 200.000 Km a už i opravdu hodně žere olej (příští rok s tím musíme něco udělat, nemáte s tím někdo zkušenost?)

Z výše uvedeného jsem dospěl k závěru, že i mechanicky hodně vyběhané SCéčko je schopno podávat výborný výkon, když se správně naladí, což u daného modelu člověk zvládne i svépomocí, když jsem to zvládl i já, a to nejsem žádný automechanik:

1. předstih stroboskopem - základní na volnoběh při odpojené podtlakové regulaci rozdělovače a následně kontrola ve vyšších otáčkách podle křivky průběhu odstředivé regulace,

2. nastavení systémového tlaku paliva a kontrola řídícího tlaku paliva - to asi každý kdo má K-jetronic dobře zná, netřeba snad podrobně popisovat,

3. nastavení %CO - u aut s lambda regulací úplně jednoduše pomocí ručního voltmetru s měřením PWM (střída) nebo efektněji digitálním osciloskopem.

Pokud někdo stojí o další podrobnosti dejte vědět, rád se rozepíši, dokud si to pamatuji!









_________________
911S 1977
911SC 1982
911SC Targa 1983
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
muf



Založen: 12.1.2005
Příspěvky: 284
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá Lis 28, 2014 10:08 pm    Předmět: Citovat

Dobrý.
Moje bývalá zlatá targa na brzdě taky dávala plný výkon 180 PS. A to byla v mechanicky perfektní kondici. Takže asi by to tak mělo být.

Viz
http://auto.sme.sk/c/7455233/test-na-najkrajsej-ceste-slovenska-testujeme-elektricky-dojazd-porsche.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra www.Porsche.un.cz -> Porsche 911 Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
phpBB česky - phpBB.cz