Obsah fóra www.Porsche.un.cz www.Porsche.un.cz
Web o Porsche 911
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Porsche 911 start po 4 letech

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra www.Porsche.un.cz -> Porsche 911
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Petr1009



Založen: 15.4.2015
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: st Dub 15, 2015 12:00 pm    Předmět: Porsche 911 start po 4 letech Citovat

Prosím o radu. Nejde mi po 4 letech nastartovat garážované Porsche 911 (pro nemoc jsem s ním nejezdil). Při startu benzin je, ale do zapalovací cívky nejde napětí a na kladívku je napětí. Jde nějak jednoduše otestovat tyristorové zapalování jestli do něho jde napětí? Děkuji za radu.
Petr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hart



Založen: 26.7.2012
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: čt Dub 16, 2015 8:12 pm    Předmět: Citovat

Na cívku ti nejde + nebo - ? A máš tam nový benzín? Starej nejde zapálit skoro ani sirkama.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Petr1009



Založen: 15.4.2015
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: pá Dub 17, 2015 10:33 am    Předmět: Porsche 911 start po 4 letech Citovat

Nejde do cívky + zřejmě z tyristorové jednotky, druhý kontakt je řádně uzeměn na -. Benzin vyřeším. Zatím díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vagus



Založen: 16.5.2010
Příspěvky: 19
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so Dub 25, 2015 9:38 pm    Předmět: Citovat

Tyristorové zapalování je docela primitivní. Píšeš, že máš kladívka, takže soudím, že se jedná o model před rokem 78, zřejmě s 3-pinovým konektorem.
Mám někde i dokumentaci od Bosche.
Začal bych tím, že bych poslechl, zda je po zapnutí zapalování slyšet zřetelné pískání (1KHz), které je pro daný typ charakteristické. Pokud je slyšet, zkusil bych takhle na slepo vyměnit koncový kondenzátor (svitkový, nepolarizovaný, 2.2 uF, 630V) mám vyzkoušen např. startovací do jednofáz. elektromotoru od pračky. Tento kondenzátor bývá propálen (často vyloženě zkratován, což se dá snadno ověřit zkoušečkou). Pokud nic nepíská, je třeba buď na to mrknout nejlépe s osciloskopem anebo možná volit poněkud paradoxně efektivnější metodu, kterou je preventivní výměna všech diskrétních součástek, neboť jejich počet se dá spočítat na prstech jedné ruky.
Pro pořádek ještě upřesním, že uvedené se týká originálního modulu Bosch nikoliv moderních náhražkových zap. modulů pracujících na odlišném principu (Permatune, apod.)

Pozor, při experimentování a měření, zapalovací pulzy na výstupu do cívky mají půl kilovoltu, jsou to docela pecky a jiskry skáčí na velké vzdálenosti!!!

Závěrem jen pro jistotu dotaz: jak jsi přišel na to, že do cívky "nejde napětí"? V klidovém stavu při zapnutém zapalování je na cívce stále 0V, a při startování (a posléze při běžícím motoru) na ní jdou 400V pulzy, které jsou ale poměrně krátké (celkově asi 30 μs obě periody s přechodem 0 uprostřed). Běžným digitálním voltmetrem nic kloudného nezjistíš. Koukals na to osciloskopem?

_________________
911S 1977
911SC 1982
911SC Targa 1983
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vagus



Založen: 16.5.2010
Příspěvky: 19
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne Dub 26, 2015 10:57 am    Předmět: Citovat

Pokud bys chtěl provést elementární diagnostiku zapalování za pomocí multimetru, pomůže tohle schéma:



Stručně:

-při zapnutém zapalování musí být na prostředním pinu (B) +12V,

-při startování a běžícím motoru je na pinu (C) hranatý signál 0/12V od přerušovače - v podstatě stejný jako u auta s klasickým bateriovým zapalováním, akorát inverzně (mimochodem na stejný pin je připojen i otáčkoměr = pokud se při startování nehýbe, hledal bych vadu v přerušovači nebo kabelu k němu)

- na pinu (A) jdou při startu a běžícím motoru pulsy na primár transformátoru (cívky) = +/- 400V, takže bacha na držku (a na voltmetr).

Kdyžtak dej vědět, jak to vypadá, to zapalování fakt není žádná velká věda! Mimochodem nápadně podobné zapalování měly např. naše T613ky, jen s tím rozdílem, že tam už byl jako zdroj pulzů namísto kladívkového přerušovače indukční snímač, což Porsche zavedlo až od 911SC (zapalovací moduly s 6-pinovým konektorem)

_________________
911S 1977
911SC 1982
911SC Targa 1983
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Petr1009



Založen: 15.4.2015
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: st Kvě 06, 2015 5:40 pm    Předmět: Porsche 911 start po 4 letech Citovat

Děkuji za rady, bylo zoxidované kladívko. Už jezdí. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra www.Porsche.un.cz -> Porsche 911 Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
phpBB česky - phpBB.cz