Obsah fóra www.Porsche.un.cz www.Porsche.un.cz
Web o Porsche 911
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

WUR

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra www.Porsche.un.cz -> Porsche 911
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
michal 911sc



Založen: 10.10.2009
Příspěvky: 67

PříspěvekZaslal: pá Led 25, 2013 6:12 pm    Předmět: WUR Citovat

Nazdar pani,

je zima, moja 911sc nekuri, tak som to rozobral. mam otazku na wur. rorzobral som ho. vycistil. benzinovu membranu som vycistil, ale nobolo tam nic zasadne. vsetko ciste a tesne. mam to poskladane a neviem prefuknut ustami benzinovu trasu. ked nie je pod napatim a nie je podtlak tak by mala byt benzinova cesta priechodna, alebo sa mylim vdaka za pomoc,

michal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vagus



Založen: 16.5.2010
Příspěvky: 19
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po Úno 11, 2013 2:05 pm    Předmět: Citovat

Ahoj Michale,

nejsem si jist kam ze to foukas.

Nejprve bys mel zkusit pruchodnost hadicek na aute.

Pokud foukas do hadicky prepadu do nadrze, tak ta by mela byt stale volne pruchodna, pokud neni, znamena to ze je nekde ucpana = WUR nemuze snizit ridici tlak palliva => chudsi smes, nez by mela byt.

Profouknout WUR ustami asi snadno nepujde. Dulezite je krome vycisteni mebránky zjistit, zda "nelepi" O-krouzek, ktery na ni doseda a hlavne, zda se zcela volne pohybuje maly kloboucek, ktery sedi ve stredu kruhove priruby (to je ten kruh se 4 srouby, pod kterym je membrana). Mam zkusenost, ze tento klouboucek zaroste uplne "na fest", coz je samozrejme spatne.

Take je dulezite rozhybat podtlakovou membranu (to je ta ve dnu, s cudlikem, ktery nadzvedava pruzinu.

V neposledni rade vycisti poradne sitku na vstupu paliva, zpravidla byva plna bordelu a uz jsem zazil, ze byla zalepena usadami, ze skoro nebyla pruchodna.

Mam nejake fotky, ktere jsem si poridil, kdyz jsem delal jeden WUR. Uz jsem slibil Mufovi, ze je sem hodim, tak je jenom musim najit.

_________________
911S 1977
911SC 1982
911SC Targa 1983
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vagus



Založen: 16.5.2010
Příspěvky: 19
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st Úno 13, 2013 12:02 am    Předmět: WUR Citovat

Jak jsem dříve slíbil, přikládám níže fotografie rozebraného regulátoru WUR (Warm Up Regulator), nebo chcete-li německy WRL (Warmlaufregler).

Funkce WUR je popsaná na mnoha místech na webu a prakticky i ve všech servisních příručkách, takže jen stručně uvedenu, že podstatou je regulace tzv. řídícího tlaku (control pressure, Kontroldruck) paliva. Tento tlak působí proti pístu ventilu ovládanému váhou nasávaného vzduchu (ventil je uprostřed tělesa rozdělovače paliva), takže platí že čím větší řídící tlak, tím méně se váha může vychýlit. Znamená to tedy, že vyšší řídící tlak = chudší směs a naopak nižší řídící tlak = bohatší směs.

WUR po spuštění studeného motoru propuští palivo ve větší míře z řídící větve zpět do nádrže, čímž snižuje řídící tlak, váha se víc vychyluje a pouští více paliva do vstřikovačů = bohatší směs. Způsobeno je to tím, že bimetalická páka v regulátoru působí za studena proti pružině, která tlačí přes dřík a kloubouček na membránu a tím nad ní umožňuje větší průtok paliva pryč a řídící tlak je nižší. Jak se postupem času zahřívá el. tělísko na bimetalu, páka se uvolňuje, přestává stlačovat pružinu a ta se může plně opřít do membrány. Tím uniká méně paliva a řídící tlak vzroste.

Kromě toho regulátory obshaují různé varianty podtlakové regulace, které ještě korigují řídící tlak v závislosti na jízdním režimu podle podtlaku v sání.

Základem je však nastavit správně studený řídící tlak a ideálně překontrolovat i teplý řídící tlak. Amatérské nastavení studeného řídícího tlaku zkusmo je možné s trochou citu i bez měřících přístrojů, a to pomocí "zatloukání" čepu s bimetalovou packou opatrnými údery kladívkem na zalisovaný čep zvenčí.















Častým jevem u starších 911 2.7 - 3.0 je špatný chod za studena, kdy auto běží neochotně, nepravidelně a při sešlápnutí plynového pedálu se dusí. Někdy dokonce střílí do sání, což mívá až fatální následky v podobě prasklého tělesa čističe vzduchu, nemáte-li instalovaný pop-off ventil (víko od záchodu). Evidentně se tedy jedná o příliš chudou směs.
Řešením je pak dokonale vyčištěný WUR a následné obohacení směsi za studena mírným zaklepáním zalisovaného čepu bimetalu směrem dovnitř regulátoru, jak uvedeno výše. Pozor je třeba zaklepávat velmi jemně, vždy max. o 0,1mm. Pokud se to totiž přežene a auto čoudí, je třeba regulátor otevřít a vyklepat čep zase trochu ven, což je samozřejmě otravné.

_________________
911S 1977
911SC 1982
911SC Targa 1983
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jindra



Založen: 3.12.2005
Příspěvky: 87
Bydliště: Severní eechy

PříspěvekZaslal: čt Úno 14, 2013 5:24 pm    Předmět: WUR Citovat

Díky za perfektní popis a foto. Ještě mně zajímá info od kterého roku výroby je tento typ montován? A je stejný v SC a odtatních motorech?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vagus



Založen: 16.5.2010
Příspěvky: 19
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt Úno 14, 2013 7:53 pm    Předmět: Re: WUR Citovat

Jindra napsal:
Díky za perfektní popis a foto. Ještě mně zajímá info od kterého roku výroby je tento typ montován? A je stejný v SC a odtatních motorech?


Tak ten regulátor na fotkách má Bosch - Nr. 0 438140033 a je konkrétně z 2.7 r.v. 1977/USA.

Regulátorů je hodně, skoro každý 1-2 roky výrobce měnil typy a ještě záleží na verzi, zda ROW nebo USA. Rozdíly jsou jednak v hodnotách řídícího tlaku a částečně v konstrukci.

První ročníky (<75) neměly vůbec podtlakové ovládání (hadičky), protože doregulace řídícího tlaku byla obstarávána ventilem s vačkou na hřídeli škrtící klapky. Následně, od MR1976 odpadl tento ventil a doregulace je řešena podtlakem ze sání. Později, u některých 3.0 SC dokonce byly hadičky do sání dvě. U některých modelů jsou také dvě hadičky, ale jen jedna vede skutečnosti do sání a přivádí podtlak, zatímco druhá je jen vývod na atmosferický tlak, který se zapojuje někam nad škrtící klapku. Některé regulátory tento vývod ven nemají opatřený nátrubkem, mají jen škvíru na dně podtlakové komory.
Z hlediska principu činnosti podtlakové regulace jsou různé varianty podle toho kam je v regulátoru podtlak přiveden. Na obrázcích je verze, kde při zvýšeném podtlaku v sání (volnoběh, nízká zátěž, decelerace) regulátor ochuzuje směs tím, že podtlak vytahuje dolní membránu, tím tlačí zespodu onen dolní čudl na vnitřní pružinu, ta zvýší tlak vyvíjený na horní palivový ventil (membránu), zvýší se řídící tlak, protože je omezen přepad paliva zpět do nádrže a výsledkem je menší výchylka pádla váhy vzduchu = vstřikuje se méně paliva = chudší směs. Tato varianta má typicky přívod podtlaku shora (na obrázku je to ten horní nátrubek u el. konektoru vyhřívání bimetalu. Zřetelný nátrubek na spodním dílu u podtlakové membrány je pak jen odvětrání. Některé modely mají ještě přívod podtlaku připojen skrz časový ventil (opět oblíbené časování pomocí vyhřívaného bimetalu), což je taková kulatá plastová krabička, která po nastartování po určitou dobu podtlak nepouští do regulátoru, takže se ono zmíněné ochuzování směsi u studeného motoru nekoná.

Tento časový ventil se mimochodem otestuje velmi snadno = sundá se hadička z regulátoru a mechanik se začne pokoušet do hadičky foukat, zapne se zapalování a překlemuje se relé čerpadla (začne běžet vyhřívání bimetalu) a hadičku, která byla neprůchodná by se mělo po cca. 15-30 sekundách podařit profouknout.

_________________
911S 1977
911SC 1982
911SC Targa 1983
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jindra



Založen: 3.12.2005
Příspěvky: 87
Bydliště: Severní eechy

PříspěvekZaslal: pá Úno 15, 2013 5:12 pm    Předmět: WUR Citovat

Když sem kupoval 911ku chtěl sem karburátorovou verzi. Takové věci jako WUR mně odrazovaly, ale ty karburátory mají také svoje "specifika!" Very Happy Ještě jednou dík. J.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vagus



Založen: 16.5.2010
Příspěvky: 19
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá Úno 15, 2013 10:39 pm    Předmět: Re: WUR Citovat

Jindra napsal:
Když sem kupoval 911ku chtěl sem karburátorovou verzi. Takové věci jako WUR mně odrazovaly, ale ty karburátory mají také svoje "specifika!" Very Happy Ještě jednou dík. J.


Setkávám se neustále s tím, jak všichni naříkají, jaké je ten K-jetronic neštěstí. Skutečnost je taková, že se jedná o jeden z nejspolehlivějších systémů vstřikování od Bosche, a možná nejspolehlivější vůbec. Problém je v tom, že u nás chybí generace mechaniků, kteří by K-jetronic znali. Mladší ročníky neznají nic jiného než elektronicky řízené vstřikování a ti starší sice zase dobře pamatují karburátory škodovek a žigulíků, ale CIS je prostě jaksi minul. Pak i relativně banální problémy neumí řešit a chybnými zásahy často situaci ještě zkomplikují.

Když slyším o tom, jak někteří nad 911kou nebo jiným autem s K-jetronicem "zasvěceně" hovoří o nutnosti správně nastavit dobu vstřiku, a že tlak paliva vedeného ke vstřikovači přeci musí být stále stejný, beru nohy na ramena Laughing

V USA je poměrně populární úpravou, předělávat 2.7-3.0 na karburátory. Dokonce ve spojení s dalšími úpravami, např. spolu se zvětšením komprese, se dá docílit i nějakého navýšení výkonu. Nicméně je to za cenu znatelného nárůstu spotřeby paliva a ideální to také není. Vyladit ty karburátory, aby auto jelo perfektně ve všech režimech, mělo hladké přechody, neškubalo a k tomu ještě i dobře startovalo, není žádná sranda. O emisích pochopitelně vůbec pomlčím.

_________________
911S 1977
911SC 1982
911SC Targa 1983
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hart



Založen: 26.7.2012
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: so Úno 16, 2013 9:51 pm    Předmět: Re: WUR Citovat

vagus napsal:
Setkávám se neustále s tím, jak všichni naříkají, jaké je ten K-jetronic neštěstí. Skutečnost je taková, že se jedná o jeden z nejspolehlivějších systémů vstřikování od Bosche, a možná nejspolehlivější vůbec. Problém je v tom, že u nás chybí generace mechaniků, kteří by K-jetronic znali. Mladší ročníky neznají nic jiného než elektronicky řízené vstřikování a ti starší sice zase dobře pamatují karburátory škodovek a žigulíků, ale CIS je prostě jaksi minul. Pak i relativně banální problémy neumí řešit a chybnými zásahy často situaci ještě zkomplikují.

Přesně tak. Mám na to stejný názor. Sice sám mám 3.2 carreru, ale pár SC už mi rukama prošlo a nakonec to fungovalo výborně. Veškeré info a schemata jsem, ale musel čerpat jen ze zahraničních webů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
michal 911sc



Založen: 10.10.2009
Příspěvky: 67

PříspěvekZaslal: st Kvě 01, 2013 6:22 pm    Předmět: Citovat

ahoj, tak som teda zobral kladivo a ze idem mlatit do wur-u. tak ako pises, ze jemne poklepat. tak asi na piaty den [4 dni som klepkal velmi jemne] ma presla trpezlivost a treskol som do toho poriadnu pecku. a odvtedy startuje uuuuplne krasne. teraz uz naozaj potrebujem nastavit iba bohatost zmesy a predstih na stroji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vagus



Založen: 16.5.2010
Příspěvky: 19
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt Kvě 02, 2013 10:27 am    Předmět: Citovat

michal 911sc napsal:
...ze jemne poklepat. tak asi na piaty den [4 dni som klepkal velmi jemne] ma presla trpezlivost a treskol som do toho poriadnu pecku...


zda jemně anebo dát pořádnou pecku, to je jednak poměrně subjektivní - každý má jinou sílu a jednak můžeme mít každý jinak hmotné kladivo Laughing

Ponejvíce ovšem záleží na tom, zda už se ten čep trochu pohnul, či zda je po desítky let zarostlý ve stejné poloze. Jakmile se trochu posune, pak už je třeba mlátit opravdu s citem, protože když se to přežene a čep je zatlučen moc hluboko, "studená" směs je příliš bohatá, auto po nastartování čoudí jak fabrika a všude je štiplavý zápach nespáleného benzínu. Pak nezbývá než WUR otevřít a čep vyklepat zevnitř zase maličko směrem ven.

Také jsem viděl na netu nějaké návody, jak čep WURu upravit. Vznikne tím jakýsi nastavitelný WUR, a to oběma "směry". Osobně jsem tuto variantu vyhodnotil jako neefektivní, zejména proto že po nastavení (zatlučení) WURu ho už obvykle po řadu let netřeba nově nastavovat.



_________________
911S 1977
911SC 1982
911SC Targa 1983
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petr skrivan



Založen: 20.6.2013
Příspěvky: 10
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt Čer 20, 2013 12:45 pm    Předmět: Citovat

Když do toho budete mlátit, vždycinky máte možnost to koupit za ,,randál,, nový.
Ahoj Petr

_________________
bláznivý restaurátor porsche
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra www.Porsche.un.cz -> Porsche 911 Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
phpBB česky - phpBB.cz