Porsche 911 Portal

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Jakou 911?

  Jakou 911-ku vybrat?

Tento článek zběžně shrnuje výhody a nevýhody jednotlivých modelů Porsche 911 od roku 1964 do současnosti.
Může sloužit jako vodítko pro někoho, kdo si chce porsche 911 koupit. Stejně tak může posloužit jako zábavné čtení či námět k diskusi a případným hádkám. {#emotions_dlg.tongue_out} 

Kromě řady 993 jsem všechny zástupce generací porsche 911 měl nebo alespoň mohl delší dobu řídit a testovat.

Pokud byste potřebovali s výběrem poradit, můžete se na mně s důvěrou obrátit Usmívající se.

Jaké modely Porsche 911 existují?


První generace, někdy označovaná jako F-modely, vyráběné od roku 1964 do roku 1973

PLUSY
  • klasický design
  • první z rodu
  • nízká hmotnost
  • vyhlídka na růst ceny
MÍNUSY
  • minimální ochrana proti korozi
  • dražší než pozdější G-modely
  • slabé motory
  • nebo v případě verzí S nebo nedej bože RS astronomické ceny
  • brzdy na dnešní poměry nedostatečné, absence posilovače

G-modely, vyráběné od roku 1974 do roku 1989 911-G

PLUSY
  • lepší výkony
  • jednoduchost agregátu, možno opravit relativně svépomocí (narozdíl od novějších modelů)
  • pozinkovaná karoserie (od roku 76)
  • 2,7 a SC lze přihlásit na veteránské doklady a ušetřit na povinném ručení
  • nabídka náhradních dílů je perfektní
  • široká nabídka aut za relativně přijatelné ceny
MÍNUSY
  • někomu se nelíbí harmonikové nárazníky, předchozí generace se líbí víc
  • není vyhlídka na výrazné zvyšování ceny, těchto vozů se zachovalo i díky pozinkované karoserii velice mnoho
  • topení ani klimatizace nejsou nijak zvlášť skvělé
  • řazení je podprůměrné, tedy do roku 1986, pak přišla převodovka G50
  • od roku 1981 jezdí na 98 oktanový benzín

Řada 964, vyráběná od roku 1988 (jako Carrera 4), nebo od r. 1989 do roku 1993 964

PLUSY
  • opět zvýšený výkon oproti předchozí generaci
  • výrazně vylepšený podvozek
  • ABS
  • aerodynamický odpor na minimu, dokonce lepší než následující řada 993
  • stále si zachovává víceméně původní design a proporce 911
  • oproti předchozí řadě vylepšené topení a klimatizace
  • je možné jí mít jako čtyřkolku a nebo s výborným tiptronicem, jako první auto na světě, co mělo automat s možností volby rychlostních stupňů
  • je dostupnější než 993 a možná dokonce i trochu levnější než 911 Carrera 3.2 z posledních let výroby
  • jezdí na natural 95
  • očekávám cenovou stabilitu
MÍNUSY
  • někomu se nelíbí design
  • kufr je o dost menší než u předchozí 911ky, i když je hlubší. Ale golfový bag se už asi nevejde
  • je o dost složitější, tím pádem trochu náchylnější k poruchám hlavně elektroniky
  • přestože je podobná předchozí řadě 911, spousta náhradních dílů je odlišná a samozřejmě dražší

Řada 993, vyráběná od roku 1993 do roku 1997 (1998 jako targa) 993

PLUSY
  • výrazný moderní design, který se povětšinou líbí víc než 964
  • nová šestistupňová převodovka
  • opět vylepšená zadní víceprvková náprava
  • poslední a tím pádem nejnovější a nejpropracovanější vzduchem chlazená 911
MÍNUSY
  • cenově výrazně výše než 964 a skoro na úrovni 997 a dle mého skromného názoru půjde cenově ještě dolů
  • náhradní díly dražší než na předchozí generace
  • tiptronic oproti minulé generaci 964 nezměněn, stále jen 4 stupně
  • targa už není to, co bývala. Problémy s hlučností a zatékáním však zůstávají dál

Řada 996, vyráběná od roku 1998 do roku 2004 (2005 jako targa) 996

PLUSY
  • papírově ve všech směrech lepší než předcházející generace
  • lepší aerodynamika, výkonnější motor, lepší spotřeba
  • nižší hlučnost
  • více prostoru v interiéru
  • automatická převodovka tiptronic vylepšená a s 5 stupni
MÍNUSY
  • přílišný odklon od tradice
  • není považovaná za nejpovedenější porsche 911
  • design přední partie a především světel byl přijat rozporuplně, i když facelift v roce 2002 situaci trochu napravil
  • přetrvávající problémy se spolehlivosti hlavního těsnění a mezihřídele pokazily reputaci. Přestože se problémy nevyskytovaly až tak často, očekávání zákazníků bylo vyšší a u tradičně spolehlivého porsche se jednalo o závažný problém
  • očekávám stále pokles ceny

Řada 997, vyráběná od roku 2005 do současnosti 997

PLUSY
  • návrat k původním tradicím
  • líbivější design
  • výrazně vylepšený interiér
  • více prostoru v interiéru
  • zlepšená spolehlivost a téměř se nevyskytující problémy s těsněním a hřídelí (od roku 2006)
  • od roku 2009 přepracovaný motor s přímým vstřikem a famózní převodovka PDK
  • voliteně adaptivní podvozek PASM
MÍNUSY
  • motor základní verze v zásadě nezměněn (2005 - 2008)
  • cena bude ještě klesat, i když je to porsche 911, auto s nejlepším udržením hodnoty
  • pro někoho může být problém, že již nemá rezervní kolo
  • kabriolety nejsou strandardně dodávané s hardtopem
  • pár protivných bezpečnostních funkcí, jako třeba nemožnost zavřít okno jedním stiskem tlačítka (pokud není již zpola zavřené)

Pokud byste chtěli sdělit svůj názor či přidat další plusy a mínusy jednotlivých generací, učiňte tak prosím ZDE ve fóru
 
Facebook Application ID is empty