Jakou 911-ku vybrat?
Tento článek zběžně shrnuje výhody a nevýhody jednotlivých modelů Porsche 911 od roku 1964 do současnosti.Může sloužit jako vodítko pro někoho, kdo si chce porsche 911 koupit. Stejně tak může posloužit jako zábavné čtení či námět k diskusi a případným hádkám.

Kromě řady 993 jsem všechny zástupce generací porsche 911 měl nebo alespoň mohl delší dobu řídit a testovat.
Pokud byste potřebovali s výběrem poradit, můžete se na mně s důvěrou obrátit

Jaké modely Porsche 911 existují?
První generace, někdy označovaná jako F-modely, vyráběné od roku 1964 do roku 1973
PLUSY- klasický design
- první z rodu
- nízká hmotnost
- vyhlídka na růst ceny
- minimální ochrana proti korozi
- dražší než pozdější G-modely
- slabé motory
- nebo v případě verzí S nebo nedej bože RS astronomické ceny
- brzdy na dnešní poměry nedostatečné, absence posilovače
G-modely, vyráběné od roku 1974 do roku 1989 
PLUSY- lepší výkony
- jednoduchost agregátu, možno opravit relativně svépomocí (narozdíl od novějších modelů)
- pozinkovaná karoserie (od roku 76)
- 2,7 a SC lze přihlásit na veteránské doklady a ušetřit na povinném ručení
- nabídka náhradních dílů je perfektní
- široká nabídka aut za relativně přijatelné ceny
- někomu se nelíbí harmonikové nárazníky, předchozí generace se líbí víc
- není vyhlídka na výrazné zvyšování ceny, těchto vozů se zachovalo i díky pozinkované karoserii velice mnoho
- topení ani klimatizace nejsou nijak zvlášť skvělé
- řazení je podprůměrné, tedy do roku 1986, pak přišla převodovka G50
- od roku 1981 jezdí na 98 oktanový benzín
Řada 964, vyráběná od roku 1988 (jako Carrera 4), nebo od r. 1989 do roku 1993 
PLUSY- opět zvýšený výkon oproti předchozí generaci
- výrazně vylepšený podvozek
- ABS
- aerodynamický odpor na minimu, dokonce lepší než následující řada 993
- stále si zachovává víceméně původní design a proporce 911
- oproti předchozí řadě vylepšené topení a klimatizace
- je možné jí mít jako čtyřkolku a nebo s výborným tiptronicem, jako první auto na světě, co mělo automat s možností volby rychlostních stupňů
- je dostupnější než 993 a možná dokonce i trochu levnější než 911 Carrera 3.2 z posledních let výroby
- jezdí na natural 95
- očekávám cenovou stabilitu
- někomu se nelíbí design
- kufr je o dost menší než u předchozí 911ky, i když je hlubší. Ale golfový bag se už asi nevejde
- je o dost složitější, tím pádem trochu náchylnější k poruchám hlavně elektroniky
- přestože je podobná předchozí řadě 911, spousta náhradních dílů je odlišná a samozřejmě dražší
Řada 993, vyráběná od roku 1993 do roku 1997 (1998 jako targa) 
PLUSY- výrazný moderní design, který se povětšinou líbí víc než 964
- nová šestistupňová převodovka
- opět vylepšená zadní víceprvková náprava
- poslední a tím pádem nejnovější a nejpropracovanější vzduchem chlazená 911
- cenově výrazně výše než 964 a skoro na úrovni 997 a dle mého skromného názoru půjde cenově ještě dolů
- náhradní díly dražší než na předchozí generace
- tiptronic oproti minulé generaci 964 nezměněn, stále jen 4 stupně
- targa už není to, co bývala. Problémy s hlučností a zatékáním však zůstávají dál
Řada 996, vyráběná od roku 1998 do roku 2004 (2005 jako targa) 
PLUSY- papírově ve všech směrech lepší než předcházející generace
- lepší aerodynamika, výkonnější motor, lepší spotřeba
- nižší hlučnost
- více prostoru v interiéru
- automatická převodovka tiptronic vylepšená a s 5 stupni
- přílišný odklon od tradice
- není považovaná za nejpovedenější porsche 911
- design přední partie a především světel byl přijat rozporuplně, i když facelift v roce 2002 situaci trochu napravil
- přetrvávající problémy se spolehlivosti hlavního těsnění a mezihřídele pokazily reputaci. Přestože se problémy nevyskytovaly až tak často, očekávání zákazníků bylo vyšší a u tradičně spolehlivého porsche se jednalo o závažný problém
- očekávám stále pokles ceny
Řada 997, vyráběná od roku 2005 do současnosti 
PLUSY- návrat k původním tradicím
- líbivější design
- výrazně vylepšený interiér
- více prostoru v interiéru
- zlepšená spolehlivost a téměř se nevyskytující problémy s těsněním a hřídelí (od roku 2006)
- od roku 2009 přepracovaný motor s přímým vstřikem a famózní převodovka PDK
- voliteně adaptivní podvozek PASM
- motor základní verze v zásadě nezměněn (2005 - 2008)
- cena bude ještě klesat, i když je to porsche 911, auto s nejlepším udržením hodnoty
- pro někoho může být problém, že již nemá rezervní kolo
- kabriolety nejsou strandardně dodávané s hardtopem
- pár protivných bezpečnostních funkcí, jako třeba nemožnost zavřít okno jedním stiskem tlačítka (pokud není již zpola zavřené)
Pokud byste chtěli sdělit svůj názor či přidat další plusy a mínusy jednotlivých generací, učiňte tak prosím ZDE ve fóru