Porsche 911 Portal

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Nefunkční počítadlo kilometrů na tachometru

Oprava nefunkčního počítadla na tachometrutach1

Pokud se jako mnozí jiní majitelé starších poršáků potýkáte s problémem nefungujícího počítadla kilometrů, mám pro vás řešení.

Celý problém je způsoben tím, že uvnitř tachometru jsou ozubená kolečka z plastu. Ten nějakým zvláštním způsobem během času reaguje s použitým mazacím tukem a ozubená kola degradují. Natolik, že jejich struktura připomíná spíše želatinového medvídka než tvrdý plast. Když se pak tachometr otevře, najdete uvnitř patrně ulomený zub na jednom z ozubených kol, případně se ozubené kolo celé pomalu rozpadne.
koleckoPokud máte podobný problém, můžu nabídnout řešení buď v podobě instrukcí plus náhradních ozubených koleček, která už vydrží napořád. Anebo mi pošlete celý tachometr a já vám jej opravím. Samotná kolečka vyjdou na 1500, oprava na 2500 Kč.
Kontakt je Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript nebo 777 030 911.

Kdo se nebojí tachometr otevřít, pro toho mám následující návod:

Tachometr se z auta vyjme jednoduše, je zasazený v palubní desce v gumě. Stačí jej jen opatrně vytáhnout. Můžete použít plochý šroubovák, který opřete o palubní desku přes hadr (abyste si nenadělali jamky). Taky se dá použít metoda vytlačení postupně všech budíků (zezadu, když už je jeden venku to jde líp). Ten krajní nalevo se dá vytlačit drevěnou tyčí ze strany kufru. Až budete pak přístroje vracet zpět, namažte gumičky glycerinovou tyčinkou, půjdou pak krásně jak po másle.

tach3Pak nastává piplavá práce rozpertlování kovového kroužku. Musíte postupovat pomalu a plochým šroubovákem odchlipovat kroužek po celém obvodu. Postupně, možná i několikrát kolem dokola. A pak pomocí jemné síly ho přesmýknout přes okraj kovového těla tachometru. Když máte černý kroužek sundaný, sejměte sklíčko (můžete ho při té příležitosti odprášit) a odšroubujte vnitřní mechanismus tachometru od plechového obalu (šroubky jsou zezadu, většinou zakápnuté barvou).

tach4POZOR na ručičku tachometru a na nulovací čudlík. Pokud budete tachometr pokládat na ciferník, podložte si jej něčím jako je třeba rulička lepicí pásky, ať se nulovací tlačítko neopírá o podložku a nemůže se ulomit.

tach2Sejměte zadní tištěný spoj a platový držák a z boku na dvou šroubkách servomotorek. Ten nevyndáte úplně, ale odtáhnete jej do strany tak, že se vám pinzetou podaří vylovit ta ozubená kolečka. Většinou jdou obě společně, jsou slepená tím mazacím tukem. Zkontrolujte, jestli ulomený zub nezůstal někde uvnitř, aby se nedostal do nového soukolí. Spočítejte počet zubů na obou kolečkách a objednejte si nová. Ta pak nasaďte na sebe a celé to opatrně vložte zpátky. 
"Installation is reverse of removal". :-)

 
Facebook Application ID is empty